Select Page

William Shakespeare, Romeo in Julija

Dragi učenci!
Na vrsti je najslavnejša nesrečna ljubezen vse časov! Ljubezen med Romeom in Julijo! 😍😍😍
Za začetek na lepilne lističe napišite, kaj ljubezen predstavlja vam. Karkoli bo odlično. Nič ni narobe, vse je prav. 😎

Pred branjem bomo podrobneje spoznali Williama Shakespeara. Vaša naloga je, da v dvojicah dopolnite spodnjo tablo.
Ne kopirajte in lepite besedila s spleta! 🙄 Zapis preoblikujte v bistvene informacije, lahko jih zapišete v obliki alinej. Pri pisanju pazite na jezikovno in pravopisno pravilnost. Prilepite tudi kakšno sliko. ✌ 
Vaš zapis boste predstavili sošolcem, ki si bodo naredili zapiske v zvezku.

POZOR!

Ne bo dovolj, da boste samo zapisali/prepisali informacije s spleta. Zapisati morate tudi vir, iz katerega ste te podatke črpali. To naredite tako, da po zapisanem odstavku navedete vir. Sledite zgledu spodaj.

(Pridobljeno s https://www.shakespeare.org.uk/explore-shakespeare/shakespedia/william-shakespeare/william-shakespeare-biography/, 1. 12. 2022)

Shakespearjeva dela so za mlade bralce, kot ste vi, težko razumljiva. Da bi tega renesančnega umetnika bralcem približala, sta Mary in Charles Lamb v začetku 19. stoletja napisala knjigo Zgodbe iz Shakespeara. To bo naš uvod. Berila v roke in tri štiri zdaaaaaaj! 

Pred branjem Shakespearjevega besedila, si oglejmo še balkonski prizor iz filma Romeo in Julija.
Sedaj pa odprite berila in preberite še orginalno besedilo. Nato s pomočjo besedila odgovorite na spodnja vprašanja. V zvezek zapišete samo vaše odgovore v obliki celih povedi.

William Shakespeare, Romeo in Julija

 1. S kom se na začetku odlomka pogovarja Romeo?

2. Dopolni in v celoti prepiši v zvezek. 

Romeova ljubezenska izpoved je podana v obliki ____________________ ali SAMOGOVORA. Zgradba samogovora je pravzaprav dvogovorna – govorec je v sporu s __________________.

 3. S čim v ljubezenskem zanosu Romeo primerja svojo izvoljenko? Kako jo nagovarja?

4. S čim sklene svoj ljubezenski monolog? S katero vročo željo vseh zaljubljencev?

5. Čemu se je Julija (njena druga replika) pripravljena odpovedati?

6. S svojimi besedami povzemi, do kakšnega sklepa pride, ko razmišlja o Romeovem imenu. S čim vse utemeljuje svoj sklep?

7. Kaj grozi Romeu, če bi ga ujeli? Kako se odzove na Julijino svarilo?

8. Kaj lahko sklepaš o njem na podlagi tega odziva?

9. Zakaj Julija ne želi, da bi Romeo prisegal na luno? Zakaj ga nazadnje prosi, naj sploh ne prisega?

10. Na podlagi primera izpiši iz odlomka še dva naziva, s katerima se kličeta zaljubljenca: žlahtni, ki bog si, ki ga malikujem.

11. Razloži verza: čim več ti podarim, tem več te imam

zakaj oboje v meni je brez kraja.

12. V tragediji Romeo in Julija naslovna junaka na koncu umreta, saj se spor med njunima družinama samo še razplamti. Kateri izmed naštetih vzrokov v definiciji tragedije je torej vzrok za njun tragični konec?

Preden začnemo s poustvarjanjem, s kvizom na hitro ponovimo obnovo tragedije.

Napišimo RAZLAGALNI SPIS.

Pred nami je še poustvarjanje na temo večne ljubezni med Romeom in Julijo. Napisali boste razlagalni spis, pri katerem boste izhajali iz literarnega znanja, ki ga nadgradite z lastnim razmišljanjem.

KAJ MORAMO UPOŠTEVATI?

– Treba je razumeti temo, iz katere izhajamo.

– Besedilo naj bo tridelno in živo.

– Posredujemo svoja razmišljanja o literarni teoriji in delu, npr.:

  • povzemamo dogajanje in ga primerjamo z današnjim,
  • izhajamo iz literarnega znanja in besedil ter razvijamo svoj pogled na obravnavan problem,
  • prevrednotimo tisto, kar je že bilo povedano,
  • se vživimo v čas, avtorje in preko njih posredujemo svoje znanje in poglede,
  • besedilo kritično razlagamo: pojasnjujemo učinke besedila na bralca, vrednotimo prepričljivost sporočila in ravnanje oseb.

– V besedilo se lahko vplete premi govor, prevzemajo se lahko besede, celo cele povedi.

– Pišemo v 3. osebi. Lahko pa se avtor postavi v vlogo kake druge osebe tistega časa ter tako prikazuje dogodke.

– Jezikovna sredstva naj bodo bogata: okrasni pridevki, primere, dvogovor ali samogovor … Izbira je odvisna od teme in našega namena. Vselej pa je treba upoštevati:

  • glagoli naj bodo pomensko bogati,
  • paziti je treba, da ni ponavljanj,
  • uporabiti je treba pravo mero, da je besedilo razumljivo,
  • poiskati je treba ustrezne izraze za izražanje čustev, misli, razpoloženj, razmišljanj.

Naslov našega razlagalnega spisa bo BALKONSKI PRIZOR DANES. 

Veselo na delo. 😊✌😎

V spodnjih povedih najdete še marsikatero zanimivost o Shakespearu, hkrati pa boste ponovili še razmerja v povedi. Preberite jih in v prazne okvirčke zapišite, ali gre za priredno ali podredno zložene povedi. Zapišite le priredje/podredje. Ustno bomo določi še natančno vrsto priredja oziroma podredja.

Najboljšega dramatika vseh časov so različno upodabljali skozi čas. Preverite v igri spomin. 😉

Na koncu se preizkusimo še v kvizu. 😉
Dostopnost